Λίγες μέρες πριν την επικείμενη εμφάνισή της στο Winter Plisskën στις 8 Δεκεμβρίου μιλήσαμε με την Lokier για τη μέχρι τώρα μουσική της πορεία.
Η γεννημένη στο Μεξικό και μόνιμος κάτοικος του Βερολίνου, Yoan Rodriguez Lokier ή αλλιώς Lokier, ξεκίνησε τη μουσική της καριέρα στα 21 της παίζοντας σε παράνομα πάρτι και αργότερα σε bar. Εμπνευσμένη από indie και pop punk ακούσματα, κυκλοφόρησε στις αρχές του 2014 το πρώτο της EP και τα πρώτα της remixes μέσω δισκογραφικών εταιρειών όπως η Les Disques De La Mort και η Throne of Blood. Από τότε που μετακόμισε στο Βερολίνο ο ήχος της κινείται και εξελίσσεται σε κάτι πιο σκοτεινό, industrial και electro. Τα DJ sets της θα ακολουθήσουν την ίδια πορεία με πιο ωμούς ήχους και δόσεις από acid synth κάνοντάς τα πιο περίπλοκα και ωμά. Το Μάρτιο του 2018, κυκλοφόρησε μέσω της δισκογραφικής της Solar, «Squirrels On Film», ένα EP της καθώς επίσης και ένα remix για τους Soft Moon μέσω της Aufnahme & Wiedergabe. Τα φωνητικά της, συνοδεύουν το cover του Djedjotronic για το «Our Friends Electric» του Gary Newman (Boys Noize Records) και τον Οκτώβρη κυκλοφορεί το ντεμπούτο της, 12’’, μέσω της Pinkman Records. Η Lokier είναι επίσης μέλος των She Made Monster που αποτελούνται από εκείνη και την Γαλλίδα DJ, φίλη και παραγωγό Morgan Hammer (Optimo Trax) που μαζί δημιουργούν εκρηκτικά DJ sets.
Θα ήθελες να μας περιγράψεις τις πρώτες σου καλλιτεχνικές συμμετοχές σε πάρτυ, κλαμπ και συναυλίες στο Μεξικό;
Θα έλεγα ότι πρωτοήρθα σε επαφή με τη μουσική όταν ήμουν έφηβη και δούλευα με ροκ μπάντες. Βοηθούσα στον τομέα του management και του merchandise. Όταν έγινα 21 άρχισα να πηγαίνω σε ηλεκτρονικά πάρτυ και σύντομα άρχισα να παίζω ως dj. Δεν ήταν καθόλου εύκολο. Θυμάμαι ο κόσμος ήταν πολύ αυστηρός και έπρεπε να πιεστώ πολύ για να με πάρει σοβαρά υπόψη του.
Τι σε ώθησε να μετακομίσεις στο Βερολίνο; Τι είναι εν τέλει για σένα το Βερολίνο, με την πολύ ιδιαίτερη και φιλελεύθερη ατμόσφαιρά του;
Μετακόμισα στο Βερολίνο γιατί μου αρέσει πολύ το συναίσθημα της ελευθερίας. Νιώθω ότι εδώ μπορώ να είμαι περισσότερο ο εαυτός μου. Όλοι είναι στον δικό τους κόσμο, κάνοντας ο καθένας τα δικά του και κανένας δεν ενδιαφέρεται στην πραγματικότητα για το τι κάνεις εσύ. Είναι απελευθερωτικό.
Πόσο επηρέασε τη δουλειά σου το ηλεκτρονικό και εναλλακτικό καλλιτεχνικό περιβάλλον της Γερμανίας και της Ευρώπης;
Με ενέπνευσε να πειραματιστώ περισσότερο και να διευρύνω τα όριά μου. Στο Μεξικό πάντοτε φοβόμουν μήπως το παραέκανα. Στην Ευρώπη δεν νιώθω πλέον έτσι, βασικά νιώθω ότι δεν προχωρώ αρκετά προς τα εμπρός.
Ποια είναι τα βασικά μουσικά ρεύματα που επηρέασαν τη μουσική σου καριέρα;
Η ροκ υπήρξε οπωσδήποτε επιδραστική. Συνήθιζα να πηγαίνω σε πολλές συναυλίες και έπειτα να δουλεύω με μπάντες για αρκετά χρόνια. Επίσης για κάποιο διάστημα μου άρεσαν πολύ τα περίεργα soundtrack των ταινιών τρόμου. Για να είμαι ειλικρινής, ανέκαθεν άκουγα τα πάντα. Τα πάντα με επηρεάζουν κατά κάποιον τρόπο. Μου είναι δύσκολο να είμαι πιο συγκεκριμένη σ’ αυτό το θέμα.
Πόσο σημαντική πιστεύεις ότι υπήρξε η έκρηξη της χορευτικής μουσικής στα τέλη των ’80s και στις αρχές των ‘90s για τα σημερινά μουσικά πράγματα;
Η ζωή κάνει κύκλους. Τα πάντα επαναλαμβάνονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε τη μουσική που έχουμε σήμερα χωρίς αυτήν την έκρηξη της χορευτικής μουσικής τότε.
Πώς θα περιέγραφες τη δική σου φιλοσοφία ζωής;
Πιστεύω σε πολλά πράγματα, αλλά κυρίως προσπαθώ να είμαι ειλικρινής και αυθεντική με όσα κάνω ή λέω. Δεν μου αρέσει να σπαταλώ τον χρόνο μου σε ανούσιες καταστάσεις ή σχέσεις.
Θα μπορούσες να μας πεις λίγα πράγματα για το πρότζεκτ «She made monster» με την Morgan Hammer;
Ήταν το πιο διασκεδαστικό πρότζεκτ που έχω κάνει. Γι’ αυτό μάλλον δεν μπορούσαμε να τελειώσουμε κανένα κομμάτι. Ξεκινούσαμε να δουλεύουμε πάνω σε κάτι και καταλήγαμε να χοροπηδάμε πάνω-κάτω και να κυλιόμαστε στο πάτωμα, τραγουδώντας, γελώντας και σχεδόν κλαίγοντας, όλα ταυτόχρονα.
Πώς ήταν η συνεργασία σου με τους Soft Moon και τον Gary Newman;
Χάρηκα πολύ όταν ο Luis από τους Soft Moon μου ζήτησε να κάνω ένα remix, μιας και μου αρέσει πολύ η μουσική του. Νομίζω ότι αυτό το remix ήταν αυτό που έχω ευχαριστηθεί περισσότερο μέχρι τώρα. Χρησιμοποίησα σχεδόν το 90% των μερών που μου έστειλε. Ήταν εύκολο να δουλέψω με τους ήχους, μου άρεσαν πολύ.
Με τον Gary Newman δεν είχα καμία επαφή, αν και θα με διευκόλυνε κάτι τέτοιο, καθώς δεν ήμουν σίγουρη πώς να ερμηνεύσω ένα μέρος του τραγουδιού. Ήταν λίγο δύσκολο να ηχογραφήσω το φωνητικό για να είμαι ειλικρινής, χρειάζομαι περισσότερη εξάσκηση στο τραγούδι. Χάρηκα βέβαια στο τέλος με το αποτέλεσμα, νομίζω πως ο Djedjotronic έκανε καταπληκτική δουλειά στην παραγωγή.
Τι είναι για σένα η Αγάπη, με Α κεφαλαίο; Στα τριάντα χρόνια που παίρνω συνεντεύξεις από καλλιτέχνες από κάθε χώρο, πάντοτε κάνω αυτήν την ερώτηση!
Θεωρώ πως η Αγάπη είναι παντού, αλλά σου παίρνει μια ζωή για να τη βρεις.