Τρίκυκλο, 1970
"Μία φωτογραφία του William Eggleston μπορεί να περιέχει παλιά λάστιχα αυτοκινήτου, πεταμένα κλιματιστικά, μηχανήματα αυτόματης πώλησης, άδεια και βρώμικα κουτάκια Coca Cola, σκισμένα πόστερ, πόλους και καλώδια της ΔΕΗ, μπλόκα, πινακίδες, παρκόμετρα και φοίνικες να συνοστίζονται σε ένα κράσπεδο."
Eudora Welty για την εισαγωγή του λευκώματος του Eggleston, The Democratic Forest.
Άλλος ένας φωτογράφος που συνέδραμε στη θεμελίωση της έγχρωμης φωτογραφίας ως καλλιτεχνικό μέσο που μπορεί να σταθεί σε γκαλερί, εκθέτει τα έργα του στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης μια δεκαετία μετά την έκθεση του Ernst Haas (βλ. παρακάτω photo of the day).
Φωτογραφίζοντας κατά τ' άλλα πεζά αντικείμενα, καταφέρνει να προσδώσει ένα μυστήριο και μια πολυπλοκότητα σε αυτά και οι σκηνές καθημερινότητας και τα αντικείμενα που φωτογραφίζει γίνονται κάτι πολύ περισσότερο από συνήθη. "Είμαι σε πόλεμο με το προφανές." έχει πει.
Το τρίκυκλο κοσμεί το εξώφυλλο του βιβλίου του, William Eggleston's Guide αλλά είναι άλλη η φωτογραφία που αποτελεί το πιο γνωστό του έργο. Πρόκειται για το Κόκκινο ταβάνι (The red ceiling) που απεικονίζει μια λάμπα με τρία λευκά καλώδια σε ένα κατακόκκινο ταβάνι. Φωτογραφία που αργότερα θα χρησιμοποιηθεί στο εξώφυλλο του δίσκου Radio City των Big Star.