Ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης, ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε το Quizdom, το παιχνίδι που είναι εγκατεστημένο πιθανότατα σε όλα τα smartphones, απαντά στις ερωτήσεις του Kaboom.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το Quizdom; Ήταν μια υπολογισμένη επιχειρηματική κίνηση ή ξεκίνησε αρχικά ως χόμπυ;
Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι νέο σαν επιχειρηματική κίνηση, όχι ως χόμπυ. Μας άρεσαν πολύ τα παιχνίδια quiz και είδαμε την επιτυχία που είχαν στο εξωτερικό, οπότε φτιάξαμε το Quizdom.
Η διεύρυνση των οριζόντων των παικτών είναι στους στόχους σου ή απλώς τυχαίνει παραπληρωματικά με την καθαρή διασκέδαση;
Απλά τυχαίνει. Άλλωστε, δεν νομίζω ότι είμαστε σε θέση (ούτε θέλουμε) να κρίνουμε τι θα έπρεπε να ξέρει κάποιος και εάν δεν το ξέρει να του το μάθουμε. Βέβαια, χαιρόμαστε που ένα μεγάλο κομμάτι των χρηστών μας, μας γράφει ότι μαθαίνει πολλά μέσα από το παιχνίδι και ότι αυτός είναι κύριος λόγος που παίζουν.
Υπάρχει ανταγωνισμός; Πες μας δυο λόγια γι’ αυτόν.
Στην Ελληνική αγορά δεν θα έλεγα πως υπάρχει ανταγωνισμός στο είδος του, τουλάχιστον όχι προς το παρόν. Στις ξένες αγορές υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στον τομέα των trivia παιχνιδιών στις κινητές συσκευές.
Σε τι αποδίδεις την τόσο μεγάλη ανταπόκριση του κοινού; Περίμενες τέτοια επιτυχία;
Πιστεύαμε ότι θα έφτανε σε πολλές smart συσκευές και γι’αυτό το ξεκινήσαμε. Δεν μπορούσαμε να γνωρίζουμε αν θα γίνει πραγματικότητα αυτό αλλά έπρεπε να κάνουμε τον αγώνα μας. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι το τελικό αποτέλεσμα ξεπέρασε ακόμα και τις πιο θετικές μας προσδοκίες. Η ανταπόκριση πιστεύω πως ήταν (μεταξύ άλλων) λόγω του ότι το παιχνίδι είναι ανταγωνιστικό και πως μπορείς να παίξεις εναντίον άλλου παίκτη και όχι υπολογιστή, όπως στα περισσότερα παιχνίδια που κυκλοφορούν.
Υπάρχει η αίσθηση ότι Quizdom παίζουν όλοι. Σε ποιούς όμως απευθύνεται πράγματι η εφαρμογή;
Η εφαρμογή ή αλλιώς το παιχνίδι Quizdom, απαιτεί κάποιου είδους γνώση σε αρκετούς τομείς. Σε κάποιον τομέα όπου πιστεύεις πως είσαι καλύτερος από τον παίκτη που θα έχεις απέναντι σου. Οπότε θα έλεγα πως "απευθύνεται" ίσως, σε κοινό άνω των 18 έως και τα πιο βαθειά γηρατιά.
Βλέπεις να υπάρχει εξέλιξη του κοινού; Θα έκανε τέτοια επιτυχία μία εφαρμογή παιχνιδιού γνώσεων λίγα χρόνια πριν;
Λίγα χρόνια πριν πιστεύω πως ναι, θα είχε την ίδια επιτυχία. Η τεχνολογία και η εκμάθηση πλέον, μέσω του internet έχει περάσει στην Ελληνική κοινωνία εδώ και αρκετό καιρό. Ο ψυχαγωγικός τομέας ήταν απλά κάτι το επιπλέον.
Τι χρειάζεται για να πετύχει μία εφαρμογή; Αρκεί μια καλή ιδέα;
Ποτέ δεν αρκεί μία καλή ιδέα. Η δουλειά που θα πρέπει να δοθεί μετά από αυτήν είναι αρκετή. Θα χρειαστεί να δώσεις ένα μεγάλο μέρος του εαυτού σου.
Ποια παιχνίδια, επιτραπέζια ή ηλεκτρονικά σου άρεσε να παίζεις πριν φτιάξεις το Quizdom;
Ποτέ δεν είχα κάποια ιδιαίτερη προτίμηση αλλά μπορώ να πως μου άρεσαν τα παιχνίδια γνώσεων. Το ΠεςΒρες σίγουρα είναι ένα παράδειγμα για ένα πολύ ωραίο παιχνίδι (app για iOS+Android), με ωραίες προσεγμένες ερωτήσεις.
Πώς φτιάχνεται και ανανεώνεται η δεξαμενή των ερωτήσεων;
Όταν δημιουργήθηκε η εφαρμογή όλες οι ερωτήσεις που υπήρχαν σε αυτήν, τις είχαμε ψάξει και εισάγει μία μία μέσω έρευνας. Αυτή τη στιγμή όμως, πολλοί παίκτες μας στέλνουν καθημερινά νέες ερωτήσεις μέσω του συστήματος. Από εκεί εμείς ελέγχουμε εάν κάποιες υπάρχουν ήδη στο σύστημα. Aν δεν υπάρχουν τις ελέγχουμε, τις τροποποιούμε εάν χρειάζεται και τις εισάγουμε στο παιχνίδι. Υπάρχει και σχετικός πίνακας στη σελίδα των Στατιστικών όπου μπορεί να δει κάποιος ποιοί παίκτες προηγούνται και με πόσες ερωτήσεις.
Τι είδους ψυχοπαθολογία εμφανίζουν οι χρήστες από level 80 και πάνω;
Υπάρχουν παίκτες που παίζουν αρκετές ώρες ώστε να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο αλλά υπάρχουν και οι παλαιότεροι παίκτες που έφτασαν ως εκεί με το πέρας του χρόνου. Συνήθως οι παίκτες αυτού του επιπέδου γνωρίζουν πλήρως το παιχνίδι και τις δυνατότητες του και είναι αρκετά βοηθητικοί όσον αφορά τις βελτιώσεις, διορθώσεις ή ακόμα και την εύρεση ενός προβλήματος μέσα στο παιχνίδι μετά από κάποια αναβάθμιση. Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια δεν δημιουργούν προβλήματα προς την ομάδα μας.
Το σύστημα κατάταξης στην ουσία επιβραβεύει το μακρό χρόνο παιχνιδιού. Έχεις σκεφτεί ένα άλλο σύστημα όπου θα επιβραβεύονται οι καλοί παίκτες που νικούν χωρίς όμως να έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο παιχνίδι;
Έχουμε σκεφτεί αρκετά νέα πράγματα και μερικά θα τα δείτε ή τα βλέπετε εντός του παιχνιδιού. Δυστυχώς όμως λόγω χρόνου δεν προλαβαίνουμε πολλές φορές να κάνουμε τις βελτιώσεις ή να εισάγουμε κάποια νέα δυνατότητα τόσο γρήγορα όσο θα θέλαμε.
Ποιές είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες και ποιες οι πιο αντιδημοφιλείς; Επίσης ποιές είναι οι κατηγορίες στις οποίες η πλειοψηφία των παικτών διαπρέπει και ποιές αυτές στις οποίες αποτυγχάνουν παταγωδώς;
Αυτή τη στιγμή οι 3 δημοφιλέστερες κατηγορίες είναι οι «Λέξεις, Σώμα και υγεία & Στιγμές» και οι πιο αντιδημοφιλείς είναι οι «Τέχνες, Μουσική & Παιχνίδια». Δεν υπάρχουν κατηγορίες που κάποιος ή κάποιοι παίκτες διαπρέπουν ή αποτυγχάνουν παταγωδώς. Αν ο παίκτης γνωρίζει την κατηγορία θα την επιλέξει και θα παίξει με αυτήν, μερικές φορές ίσως οι ερωτήσεις που θα τύχουν να μην είναι αυτές που περίμενε αλλά ως επί το πλείστον γνωρίζει την κατηγορία που θα επιλέξει.
Η επικαιρότητα επηρεάζει την προσπάθειά σας και πώς;
Τα γεγονότα μας επηρεάζουν όλους. Καταρχάς, μας επηρεάζουν εφόσον προσπαθούμε να εισάγουμε επίκαιρες ερωτήσεις. Επίσης, μας επηρεάζουν σε σχέση με τυχόν συνεργασίες που έχουμε συζητήσει και έχουν προχωρήσει (ή όχι).
Τι να περιμένουμε στο μέλλον από το Quizdom;
Σχετικά με τα μελλοντικά μας σχέδια, έχουμε αρκετές ιδέες που μπορούν να υλοποιηθούν. Αυτές είτε είναι δικές μας μέσα από την εξέλιξη του παιχνιδιού, είτε από τους ίδιους τους παίχτες που μας στέλνουν αρκετές καθημερινά. Μία από αυτές είναι η εναλλαγή και προσθήκη των κατηγοριών ώστε να μην χάνεται το ενδιαφέρον των παικτών μας. Άλλες πάλι, θα τις δείτε τους επόμενους μήνες!
Ευχαριστούμε πολύ Τριαντάφυλλε.
Τη συνέντευξη εκ μέρους του Kaboom πήραν οι Στεφανία Κωνσταντέλλου, Αναστάσης Πετρολέκας και Μάριος Κατρίτσης.