Blast from the Past

Ο Bill Haley και οι Κομήτες του

Στις 20 Μαΐου 1954, o Bill Halley (...and His Comets...) κυκλοφόρησαν ένα νέο βινύλιο. Στην β', πιο άσημη, πλευρά του single έμελλε να χαράξουν ανεξίτηλο ένα κομμάτι που συνεχίζει να χαρακτηρίζεται η θεμέλια πέτρα της ροκ: δεν ήταν άλλο από το "Rock Around the Clock"!

Σε στίχους Max Freedman και μουσική James Myers (με ψευδώνυμο Jimmy De Knight), το τραγούδι που έγινε θρύλος κατέκτησε την κορυφή ξανά και ξανά, και επηρέασε πλήθος μουσικών.

Για την ιστορία, η εγγραφή του κομματιού έγινε στο Pythian Temple, μια πρώην μασονική στοά στην Νέα Υόρκη που είχε μετατραπεί σε στούντιο ηχογράφησης. Ο Bill Halley και οι Κομήτες του (ο Johnny Grande στο πιάνο, ο Joey Ambrose στο σαξόφωνο τενόρο, ο κιθαρίστας Bily Williamson και ο μπασίστας Marshall Lytle, μαζί με την έκτακτη συμμετοχή των Danny Cedrone στην κιθάρα και του  Βilly Gussak στην ντραμς, ηχογράφησαν δύο μόλις κομμάτια για την περίσταση.
Ο Milt Gabler, ο υπεύθυνος της δισκογραφικής  εταιρείας Decca, επέμενε πως το βασικό κομμάτι του δίσκου έπρεπε να είναι το "Thirteen Women (And Only One Man in Town)",  πιστεύοντας ότι το "Rock around the Clock" θα βούλιαζε, εν ολίγοις, αύτανδρο.
Κάποια διορατικότητα...

Σχετικά με τον αρθρογράφο

Β. Δ.

Kαφές χωρίς ζάχαρη, ουίσκι χωρίς πάγο, τζαζ χωρίς λόγια, εποχή χωρίς Βέρα, Πειραιάς χωρίς Αθήνα