Μουσική

Σκόρπια ακόρντα για νέους κανταδόρους από την "Καλλιθέα"

*φωτογραφία εξωφύλλου: Στεφανία Κωνσταντέλλου

Πολλές φορές έχουμε δει τον Φοίβο Δεληβοριά στο "ελεύθερο μέρος" των ζωντανών του εμφανίσεων να αποφασίζει να πει ένα τραγούδι εκτός προγράμματος και να ανατρέχει την ίδια στιγμή με το κινητό σε σχετικό site ως μπούσουλα για τους στίχους ή τα ακόρντα.
Πέραν τούτου, για κάθε ερασιτέχνη μουσικό υπάρχει η μαγική διαδικασία της οικειοποίησης ενός δίσκου, όταν μετά από ορισμένες ακροάσεις, αποφασίζει να κάτσει κάποια στιγμή με την κιθάρα ή το πιάνο του (συνήθως) και να προσπαθήσει να παίξει ο ίδιος αυτό που άκουσε.

Μ' αυτά κατά νου, και με δεδομένο ότι κάπως πρέπει να γίνει η αρχή (άλλωστε ποιος δεν έχει καταφύγει στο kithara.vu για να παίξει ένα αγαπημένο τραγούδι χωρίς να χρειαστεί να βρει ο ίδιος πώς παίζεται;) προσπάθησα να βρω τα ακόρντα από την "Καλλιθέα" του Φοίβου Δεληβοριά. Η λογική στις τονικότητες είναι όπως ταιριάζουν καλύτερα σε μία μέσου εύρους φωνή και με μέριμνα να αποφευχθούν πολλές διέσεις,υφέσεις, μπαρέ κλπ. Απευθύνεται με λίγα λόγια αυτό το μέρος σε μουσικούς παραλίες, αν και όχι αποκλειστικά σε μουσικούς παραλίας.

Στο δεύτερο μέρος μπαίνει στο παιχνίδι η Όλγα Παπακωνσταντίνου, μουσικός και μουσικολόγος η ίδια, που έχει κάνει μία σοβαρή μεταγραφή, ακριβώς στις τονικότητες του δίσκου και με σημειολογία για δυνατούς λύτες. Βέβαια λίγο ξεσκόνισμα στην Αρμονία δεν έβλαψε ποτέ κανέναν και το αποτέλεσμα οπωσδήποτε θα δικαιώσει τους επιμένοντες!

πρώτο μέρος (Άδραστος Λάμνων)
Ερημιά στην Καλλιθέα
O Ξένος
Κουνελάκι
Knight Riders
Η Κική κάθε βράδυ
Θα σε ξαναδώ

δεύτερο μέρος (Όλγα Παπακωνσταντίνου)
Ερημιά στην Καλλιθέα
Ο μπάσταρδος γιος
Knight Riders
Πού να είσαι τώρα εσύ

 

υγ: μάς λείπουν ακόμα τα ακόρντα απ' το "Περίπτερο" το "Διονύσιος Φοίβος" και το "Κορίτσια από άλλα προάστια". Αν  θέλετε λοιπόν να συμβάλετε με τη δική σας εκδοχή ή έχετε παρατηρήσεις για όσα παρουσιάζουμε εδώ, στείλτε μας  στα σχόλια από κάτω ή στο [email protected]

 

Σχετικά με τον αρθρογράφο

Άδραστος Λάμνων